Projectinformatie
Sinds ruim een jaar verzorgen we het reparatie- en mutatieonderhoud van 3.300 woningen voor Wooninc. in de regio Eindhoven. Voor dit contract moesten we in recordtijd de complete samenwerking met twee andere partners optuigen, doorontwikkelen en implementeren. Daarbij stond (en staat) één ding centraal: tevreden bewoners.
Dagelijks reparatie- en mutatieonderhoud van woningen vraagt om een andere aanpak dan groot of planmatig onderhoud. Want waar de laatste twee normaal gesproken goed te plannen zijn, is dagelijks onderhoud dat zeer zeker niet. Voor elke melding, storing of klacht geldt maar één ding: zo snel mogelijk oplossen! Elke dag van de week, dag en nacht.
Wooninc.
Eind 2018 schreef Wooninc. een aanbesteding uit. De corporatie zocht een nieuwe professionele betrouwbare partij met wie ze een langdurig samenwerkingsverband aan kon gaan voor het dagelijks onderhoud van haar ruim 11.000 woningen. Naast de twee bestaande partijen BanBouw en Bullens is Caspar de Haan als derde partner geselecteerd. Alle drie bedrijven met veel ervaring in het (dagelijks) onderhoud van woningen. Maar – ervaring of niet – het onderhouden van zoveel woningen is en blijft een hele uitdaging. En het vraagt behoorlijk wat mankracht en aanpassingsvermogen.
Uniformiteit
Iedereen werkt op zijn of haar eigen manier. Maar voor een opdrachtgever die met meerdere partijen werkt, is het belangrijk dat zij op een eenduidige manier werken. Elk onderhoudsverzoek moet op dezelfde manier opgelost worden. Op dezelfde manier gerapporteerd worden. En op dezelfde manier meetbaar zijn. Dat vraagt om intensieve ketensamenwerking. In het geval van Wooninc. slaagden we er samen met BanBouw en Bullens in om binnen acht weken een uniforme werkwijze (kwaliteitseisen, fix- en responstijden en KPI’s) vast te stellen. Dankzij onze gezamenlijke inspanningen lag er binnen no-time een goede, gedragen basis voor een langdurige samenwerking.
Alle hens aan dek
Kapotte sloten, lekkages, schade … in ruim drieduizend woningen gaat nog wel eens iets mis of kapot. En voor al die grote en kleine ongemakken geldt dat haast geboden is. Want een bewoner die zonder water zit of die de deur niet meer uit kan? Dat is eigenlijk geen optie. Omdat we gemiddeld 75 ‘bonnen’ per week hebben, hebben we flink geïnvesteerd in ons team. We maakten een aantal vaklieden vrij voor Wooninc. en breidden ons serviceteam verder uit met nieuwe talenten. Zo zijn we 24/7 beschikbaar voor de huurders van Wooninc. en weten we zeker dat we hun problemen meteen oplossen.