• caspar de haan is partner in OMDUS

Bewonersconsulent

Bewonersconsulent 1920 1280 Caspar de Haan

Intro

Renovatie- en onderhoudsprojecten betekenen veel in het dagelijks leven van bewoners van huurwoningen. Hoe mooi is het dan, dat jij er voor ze bent tijdens het hele project? In jouw functie van bewonersconsulent in de regio Zuid Limburg neem je bewoners mee in het proces. Nog voor we van start gaan, leg jij ze uit wat er gaat gebeuren. Ook betrek je ze bij de werkzaamheden en rond je af in het verbeterde thuis. Dat doe je samen met betrokken collega’s. Zo speel jij vanuit Caspar de Haan een belangrijke rol in het verduurzamen van woningen en flats van woningcorporaties.

Dit ga je doen

Jouw doel? Bewoners positief verrassen! Nog voordat er een bouwkeet in zicht is, kom je vanuit Caspar de Haan als eerste langs om de renovatie- en onderhoudswerkzaamheden uit te leggen. Je bespreekt eventuele zorgen en zorgt dat vrijwel alle bewoners achter de plannen staan. Je vindt het een uitdaging bewoners op de hoogte te houden van de planning, eventuele hindernissen en de voortgang van het project. In een persoonlijk gesprek of tijdens bijeenkomsten leg jij de verbinding. Zijn er problemen tijdens de werkzaamheden? Dan regel je samen met je projectteam een oplossing. Tussendoor motiveer je bewoners voor de opruimdag die je hebt geregeld, zodat de vaklieden makkelijker verder kunnen werken. Extra leuk: je gaat vaak met ons ‘bakkie’ op pad en bent dan het middelpunt van een koffiemoment in de wijk!

Dankzij jouw sociale insteek voelen bewoners zich gehoord en betrokken bij alle werkzaamheden. Terwijl je collega’s inzicht geeft in wat bewoners verwachten en wat voor hen belangrijk is. Je hebt er dan ook plezier in om met veel mensen samen te werken. Of het nu bewoners of collega’s zijn, zoals projectleiders, communicatiemedewerkers en uitvoerders. Zo lopen wij samen makkelijk door onze planning heen en leveren we de verbeterde woningen op tijd op. Jij staat voor de bewoners aan de basis van de gewenste kwaliteit van onze dienstverlening.

Dit ben jij

Bij jou kloppen bewoners én collega’s graag aan. Je kunt je goed verplaatsen in anderen, managet verwachtingen en luistert naar de zorgen en behoeften van bewoners. Dat inlevingsvermogen combineer je met een zakelijke aanpak, want je realiseert je dat het uiteindelijk wel gewoon moet gebeuren! Je geeft je grenzen goed aan, bent streng als dat nodig is en durft hulp te vragen als je daar behoefte aan hebt. Daarnaast kun je prima samenwerken met verschillende betrokkenen en je communicatie afstemmen op degene die je voor je hebt. Loopt de druk of emotie hoog op? Dan voel jij feilloos aan wat er nodig is en neem je het initiatief om tot een oplossing te komen. Verder heb je:

  • Minimaal twee jaar ervaring in een klantgerichte functie. Heb je ervaring als sociaal pedagogisch hulpverlener, woonbegeleider of in een andere functie in de sociale sector? Dan is dat een plus.
  • De motivatie om (meer) te leren over het verduurzamen van sociale wijken.

Dit krijg je

  • Een salaris dat past bij jouw kennis en ervaring.
  • Een werkweek van 24 tot 32 uur.
  • Regelmatig leuke activiteiten met collega’s, zoals personeelsfeesten en familiedagen.
  • Een contract voor een jaar, met mogelijkheid tot verlenging.
  • Uitstekende arbeidsvoorwaarden, waaronder een goede pensioenregeling en voldoende vrije dagen om leuke dingen te doen.
  • Een laptop, smartphone en andere voorzieningen die je nodig hebt om je werk goed uit te kunnen voeren.
  • De kans om veel te leren en door te groeien, bijvoorbeeld met opleidingen en trainingen die aansluiten bij je functie.
  • Een leaseauto.

Dit zijn wij

Caspar de Haan is van origine een familiebedrijf, dat al 275 jaar bestaat. Een hecht, vakkundig team mensen staat aan de basis van alles wat we doen. In de loop der jaren zijn we uitgegroeid tot een regionale, innovatieve en vooruitstrevende bouwpartner voor onder andere 24 woningcorporaties. Onze werkgebieden zijn renovatie, verduurzaming, planmatig onderhoud, service, mutatie en brandveiligheid. Zo kunnen we onze partners optimaal bedienen en hen ontzorgen.

Dit zijn jouw collega's

Jij versterkt niet één, maar twee teams: communicatie en uitvoering. Met een coördinator projectcommunicatie, een communicatiemedewerker, een vormgever en een team van zes consulenten verzorgen jullie nog voordat een project van start gaat alles rondom de bewonerscommunicatie. Samen zorgen jullie dat bewoners goed geïnformeerd zijn en zich gehoord voelen.

Tijdens het project werk je nauw samen met de uitvoerder om werkzaamheden te kunnen verduidelijken bij bewoners. Is het nodig, dan staat team communicatie voor je klaar om nog wat bij te sturen. De werksfeer? Die is goed! Je collega’s zijn betrokken bij elkaar en bij hun werk, met een onderscheidende en professionele aanpak. Een fijne thuisbasis om te groeien en je vaardigheden verder te ontwikkelen.

Heb je interesse?

Klik op de knop bij de vacature, we maken graag snel kennis met je! Wil je eerst meer informatie over de vacature? Bel of app dan met Rinske Stege, coördinator communicatie, via 06 – 50 09 97 64 of met Nick Loomans, hr-adviseur, via 06 – 25 14 18 54
Nick Loomans

Nick Loomans
HR adviseur
nickloomans@caspardehaan.nl
06-25141854

Regio

Regio Zuid Limburg

Onze locaties

Eindhoven

Hastelweg 218
Postbus 1
5652 CL Eindhoven

Tel: 040 250 1999
info@caspardehaan.nl

‘s-Hertogenbosch

Rietveldenweg 47c
Postbus 3261
5203 GD s’-Hertogenbosch

Tel: 040 250 1999
info@caspardehaan.nl

Venlo

Hakkesstraat 23
Postbus 309
5916 PX Venlo

Tel: 040 250 1999
info@caspardehaan.nl

Tilburg

Dr. Paul Janssenweg 145
Postbus 1029
5025 SZ Tilburg

Tel: 040 250 1999
info@caspardehaan.nl

Raamsdonksveer (Koster Totaalonderhoud)

Meerval 20
4941 SK Raamsdonksveer

Tel: 0162 57 27 00
info@kostertotaalonderhoud.nl
www.kostertotaalonderhoud.nl

Deurne

Doctor Huub van Doorneweg 26H
5753 PM Deurne

Tel: 040 250 1999
info@caspardehaan.nl