• caspar de haan is partner in OMDUS

Zorg en aandacht voor álle bewoners

Zorg en aandacht voor álle bewoners 1500 1000 Caspar de Haan

Actueel

Zorg en aandacht voor álle bewoners
Datum: 22 januari 2025

Elk renovatieproject verdient uiterste precisie en een goede communicatie. Zo ook Nederveen, een seniorencomplex in het centrum van Den Bosch. Alleen gaan we daar nóg een stapje verder. Hier besteden we extra veel aandacht aan respect en begrip voor de vele bewoners. En dan bedoelen we niet alleen de vele 60-plussers die er wonen, maar ook de vleermuizen die nestelen in het trappenhuis.

In 1984 werden er 115 seniorenwoningen gebouwd in Nederveen, een complex dat inmiddels dringend aan een opknapbeurt toe was. Patrick Bomer, projectleider planmatig onderhoud bij Caspar de Haan, vertelt wat er zoal moest gebeuren om de bewoners weer comfortabel en energiezuinig te laten wonen: “Asbesthoudende leien daken saneren, voegwerk vervangen of herstellen, schilderen van kozijnen en balkonvloeren, nieuwe galerij-ophoogvloeren, voordeuren en hang- en sluitwerk, glas zetten… Te veel om op te noemen!“

Bijzondere bewoners

Een hele klus dus. En toch heerst er een gecontroleerde rust op de bouwplaats. Hoe dat komt? “Omdat we in twee fases werken,” legt Patrick uit. “Eerst 64 woningen, daarna de overige 51. Zo worden de bewoners niet overweldigd door te veel drukte en veranderingen tegelijk. Bovendien werden we vanwege nestelende vleermuizen verplicht om gefaseerd te werken. Het is een beschermde diersoort, dus we hebben onze planning met liefde aangepast. Bepaalde werkzaamheden konden we pas uitvoeren nadat de beestjes waren uitgevlogen.”

Netjes werken

Uit zowel de reacties van bewoners als uit gehouden enquêtes blijkt dat zij zeer te spreken zijn over de onderhouds- en verbeteringswerkzaamheden. “Mensen vinden het fijn dat onze jongens netjes werken. Ze helpen mee met balkons leegmaken en meubels aan de kant schuiven. En zijn ze klaar? Dan wordt er ook nog even gestofzuigd.”

Communicatie is goud waard

Wat de bewoners ook erg waarderen, is de open communicatie. Ze komen nooit voor verrassingen te staan, omdat we ze via verschillende kanalen op de hoogte houden van de werkzaamheden die eraan zitten te komen. Zo is er een bewonersboekje, doen we brieven in de brievenbus, hangen er brieven in de algemene ruimtes en sturen we elke maand een nieuwsbrief uit. “En omdat we kantoor houden in een leegstaand appartement op het complex zelf, kunnen bewoners altijd bij ons aankloppen. Samen met het team houd ik hier elke donderdagochtend ‘spreekuur’, maar eigenlijk is het hier op elk moment van de dag zoete inval. En dat is alleen maar heel fijn en gezellig,” lacht Patrick.

Bouwvakborrel

Als dank voor alle werkzaamheden, organiseerden de bewoners van Nederveen na afronding van de eerste fase spontaan een bouwvakborrel compleet met optreden van een lokale zanger. “Om de jongens zo samen met de blije bewoners te zien, dat was gewoon prachtig. Dat mensen zoiets voor je doen, zegt wat over de gemoedelijke sfeer hier op de bouwplaats.”

Woord van dank

Graag willen wij de opdrachtgever Woonzorg bedanken voor het vertrouwen en voor de meer dan prettige samenwerking volgens het RGS-model (ResultaatGericht Samenwerken).

Gerelateerd

Onze locaties

Eindhoven

Hastelweg 218
Postbus 1
5652 CL Eindhoven

Tel: 040 250 1999
info@caspardehaan.nl

‘s-Hertogenbosch

Rietveldenweg 47c
Postbus 3261
5203 GD s’-Hertogenbosch

Tel: 040 250 1999
info@caspardehaan.nl

Venlo

Hakkesstraat 23
Postbus 309
5916 PX Venlo

Tel: 040 250 1999
info@caspardehaan.nl

Tilburg

Dr. Paul Janssenweg 145
Postbus 1029
5025 SZ Tilburg

Tel: 040 250 1999
info@caspardehaan.nl

Raamsdonksveer (Koster Totaalonderhoud)

Meerval 20
4941 SK Raamsdonksveer

Tel: 0162 57 27 00
info@kostertotaalonderhoud.nl
www.kostertotaalonderhoud.nl

Deurne

Doctor Huub van Doorneweg 26H
5753 PM Deurne

Tel: 040 250 1999
info@caspardehaan.nl